Anul acesta lumea afacerilor a fost caracterizată tot mai mult de preocuparea pentru anticiparea eficienţei oricărei investiţii. Pentru cei care vor să lanseze produse noi sau să anticipeze paşii pe care trebuie să îi facă mai departe cu promovarea produselor existente, cercetarea de piaţă este un instrument aproape obligatoriu într-o piaţă în care multe repere au căzut unul câte unul. Bogdan Florea, General Manager al Brennan Research&Consultants consideră că cercetarea de marketing este o adevărată poliţă de asigurare pentru companii deşi, în România, planificarea strategică a business-ului, în cadrul căreia cercetarea de marketing ocupă un loc important, nu este încă o practică uzuală.
JN: Ce anume te-a inspirat când ai ales să devii antreprenor până atunci având totuşi un statut bine definit, cel de broker?
Bogdan Florea: Inspiraţia mi-a venit privind şi gândindu-mă la perspectivele asupra vieţii. Mi-am dorit foarte mult să am propriul meu business poziţie din care să pot lua singur decizii. După mai mulţi ani de arbitrajist al unei bănci, am hotărât că e momentul să încep ceva pe cont propriu fiindcă realizam că pot câştiga mai mult fiind independent. Se întâmpla în jurul vârstei de douăzeci şi cinci de ani
JN: Care ar fi marile merite ale industriei de cercetare de piaţă la noi în România?
BF: În raport cu ce se întâmplă în alte ţări în industria de cercetare de marketing, sunt de părere că aceasta nu are nici un merit... Cercetarea de marketing privită din perspectiva clientului însă, este ca o poliţă de asigurare care indică faptul că orice decizie de marketing pe care o iei, o vei lua în cunoştinţă de cauză, iar scopul cercetării de piaţă este să fie decision support pentru orice lansare, fie că vorbim de lansarea unei oferte comerciale, fie că este vorba de lansarea unui mesaj publicitar, sau de testare a unui produs n