Pe 1 mai 1959, Troleul nr. 1 făcea prima cursă, pe traseul Şchei - Gara mare, de pe strada Hărmanului
Ziua de 1 Mai 1959 a însemnat pentru locuitorii urbei Braşov intrarea în era modernă din punct de vedere al transportului. Astfel, astăzi, Braşovul împlineşte o jumătate de secol de când locuitorii se plimbă zilnic cu troleibuzul. Primele troleibuze aduse în Braşov au fost livrate de Bucureşti şi mergeau pe tracţiune electrică. Era un lucru fantastic pe atunci: era modern, nepoluant, „combustibilul” era convenabil ca preţ.
Primul traseu de troleibuze a fost pe linia 1, care înlocuia linia 3, anterior de autobuze, făcând legătura între cartierul Şchei (Pe Tocile), centrul oraşului şi Gara mare (adică vechea gară, situată în epocă pe Str. Hărmanului, imediat după intersecţia cu Str. Toamnei). Circulaţia se făcea la ducere pe sub Poarta Şchei, iar la întoarcere prin faţa Hotelului Aro-Palace. Până la sfârşitul anului 1959, traseul a fost prelungit la Depoul CFR (prin actuala Str. Fundătura Hărmanului), iar numărul vehiculelor electrice a sporit la 14. În anii următori, liniile au fost extinse şi pe marile artere de circulaţie, iar în 1988 s-a atins practic vârful de dezvoltare: 17 trasee erau bătute zilnic de 240 de troleibuze. Istoric vorbind, Braşovul a fost în ordine al şaptelea oraş românesc în care s-a experimentat introducerea troleibuzului şi al patrulea în care acesta a avut din primul moment succes deplin şi continuitate. În anii din urmă, transportul cu troleibuzul a fost restrâns la Braşov în proporţie de peste 85%. Totuşi, pe plan mondial, acest mijloc performant de transport câştigă tot mai mult teren şi adepţi. Nu numai în ţările deja de tradiţie, cum ar fi Elveţia şi Austria, troleibuzul cunoaşte o nouă înflorire, dar începe să reapară chiar şi în oraşe din care fusese eliminat, precum Leipzig sau Roma. Şi î