Volumul de marfuri transportat de CFR Marfa, operatorul feroviar detinut de stat, care detine o cota de piata de circa 75% pe transportul feroviar, s-a redus cu 35% in primul trimestru anul acesta fata de aceeasi perioada anul trecut, din cauza scaderii volumelor de lemn, minereu, piatra, ipsos si ciment.
„In situatia in care multi producatori autohtoni si-au restrans activitatea ca urmare a deteriorarii economice, volumul de marfuri transportat s-a micsorat in consecinta. Acest lucru inseamna reduceri pentru CFR Marfa", au declarat reprezentantii companiei.
„In primul trimestru al anului 2009, CFR Marfa a realizat o cifra de afaceri de 58 de milioane de euro (245 mil. lei), aceasta valoare putand suferi mici modificari, odata cu finalizarea centralizarii datelor", au spus reprezentantii companiei.
Anul trecut, SNTFM CFR Marfa a transportat un volum de 44,47 mil. tone de marfuri, realizand o cifra de afaceri de 462 de milioane de euro (1,7 mld. lei), fata de 2007, cand a inregistrat 1,8 miliarde de lei (545 mil. euro la cursul aferent anului respectiv).
„Mentionam faptul ca valoarea cifrei de afaceri este preliminara, aceasta urmand a fi definitivata pana la sfarsitul lui mai, la depunerea bilantului contabil", potrivit aceleiasi surse.
Volumul de marfuri transportat de compania aflata in proprietatea statului ar putea fi un indicator reprezentativ pentru piata transportului feroviar de marfa, avand in vedere cota de piata detinuta.
Insa, daca la nivelul rulajului anual, compania de stat are o cifra de afaceri mai mare fata de cea a celui mai mare operator privat, Grupul Feroviar Roman (GFR) - cu afaceri estimate la 120 de milioane de euro pentru 2008, transportatorul de stat inregistreaza un profit net inferior fata de cel al GFR. Profitul net al companiei CFR Marfa s-a ridicat la 1,4 mil. euro in 2007 comparativ cu 10 mil. euro la