Romanii renunta la cumpararea televizoarelor cu plasma cu diagonala de peste un metru si se orienteaza catre segmentul de televizoare LCD cu diagonale mai mici, pe masura ce puterea de cumparare a fost diminuata de criza.
Samsung Electronics Romania, subsidiara locala a producatorului coreean de electronice, electrocasnice si produse IT, a vandut aproximativ 20.000 de televizoare LCD, cea mai mare parte avand diagonale de 26 si 30 de inchi (66/76 cm).
"Exista o crestere pe LCD-urile cu diagonala de 26 de inchi, o consolidare si o crestere pe 30 de inchi si o stagnare pe 40 de inchi (101 cm). De la 40 de inchi in sus s-a constatat o scadere", a declarat pentru ZF Laurentiu Enache, consumer electronics manager al Samsung Romania.
In februarie si martie s-a inregistrat o scadere pe toata piata, inclusiv pe vanzarile companiei, a adaugat Enache.
"Avand in vedere cele patru luni, daca nu avem un sfarsit de an care sa salveze aceasta perioada nu tocmai fructuoasa, putem ajunge la aceleasi cifre din 2008. Tendinta naturala a pietei se duce spre dimensiuni mai mici si LCD-uri mai simple", a mai spus reprezentantul Samsung.
Compania estima venituri de 200 mil. euro pentru 2008, iar planul de afaceri prevedea o crestere de 50% in 2009, la 300 mil. euro. Oficialii Samsung nu au oferit detalii despre evolutia cifrei de afaceri.
"Luna ianuarie a crescut cu 18-20% mai mult decat aceeasi luna de anul trecut. In urmatoarele trei luni nu ne asteptam la nimic spectaculos. Dupa scaderea din februarie-martie, in aprilie a fost o 'revigorare', in sensul ca primele trei saptamani au fost peste dublu fata de martie", a afirmat Enache.
Samsung a lansat recent o noua serie de televizoare LED, care pot reda negrul mult mai intens fata de LCD-uri sau chiar fata de CRT-uri (televizoare cu tub catodic). Preturile dispozitivelor variaza intre 6.499 si 7.500