Chiar dacă Michael Schumacher este, din punct de vedere statistic, cel mai mare pilot din istoria Formulei 1, pentru fanii "Marelui Circ", brazilianul rămâne neegalabil.
Măreţia lui Senna nu stă în statistici, chiar dacă pilotul brazilan are un palmares extraordinar, ci în forţa sa impresionantă prin care a dominat o eră a Formulei 1.
Moartea lui Senna din urmă cu 15 ani a schimbat Formula 1 pentru totdeauna, însă şi viaţa sa a avut un efect similar. Obsesia lui Senna pentru succes a condus la un stil de pilotaj la limita pericolului. Senna şi-a dominat maşinile la fel cum şi-a dominat adversarii, urcând nivelul de competitivitate al monopostuilor la un nivel de neînchipuit chiar şi pentru specialiştii echipei.
Poate cel mai bun exemplu al dăruirii lui Senna a fost ilustrat în sesiunea de calificare a Marelui Premiu de la Monaco din 1988, când Senna era în primul său an la echipa McLaren-Honda, fiind coleg cu francezul Alain Prost. În acel moment, Prost era cel mai apreciat pilot din "Marele Circ", primul obiectiv al brazilianului a fost să îl depăşească pe francez. Marele Premiu de la Monaco, unde Senna avea să câştige de şase ori, record încă neegalat, i-a oferit şansa de a-şi demonstra superioritatea.
Talent precoce
În calificări, Senna a obţinut cel mai bun timp, fiind cu 1,4 secunde mai rapid decât Prost într-un monopost identic, iar după aceea a vorbit despre experienţa aproape supernaturală care l-a purtat dincolo de stilul de pilotaj conştient. Rivalitatea dintre Senna şi Prost a devenit una dintre cele mai aprige din istoria sportului, fiecare pilot fiind definit, într-o oarecare măsură, de această emulaţie.
Însă brazilianul a dat semne că este un mare talent al sportului cu mult timp înainte de a se confrunta cu cel mai mare adversar al său, potenţialul său fiind evident chiar şi î