» De la inceputul anului, la santierul naval Tulcea s-au realizat cinci vapoare.
» Pana la finele acestui an se vor mai construi sapte, toate fiind exportate in UE.
» Principala problema cu care se confrunta santierul este exodul fortei de munca.
Constructorii de nave din Tulcea sfideaza criza economica si livreaza vapoarele contractate inainte de termenele convenite cu partenerii externi. De la inceputul anului, santierul Naval STX Romania a finalizat si a livrat beneficiarilor din Norvegia cinci nave tehnice destinate aprovizionarii platformelor petroliere din Marea Nordului. Tudorel Topa, directorul general al santierului naval, a declarat ca "anul acesta vor fi realizate 12 nave si toate vor fi exportate partenerilor din Uniunea Europeana. Nu ducem lipsa de comenzi nici pentru anul viitor, desi ne aflam in plina criza economica. De asemenea, am rezolvat si problema finantarii productiei, care va cunoaste o crestere semnificativa comparativ cu anul anterior".
Problemele cu care se confrunta administratia santierului naval din Tulcea sunt legate forta de munca calificata. Conform datelor statistice furnizate de Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Tulcea, din aceasta societate pleaca forta de munca calificata. Migratia se produce spre alte santiere navale din UE, unde specialistii romani primesc salarii de cateva ori mai mari decat la Tulcea.
» De la inceputul anului, la santierul naval Tulcea s-au realizat cinci vapoare.
» Pana la finele acestui an se vor mai construi sapte, toate fiind exportate in UE.
» Principala problema cu care se confrunta santierul este exodul fortei de munca.
Constructorii de nave din Tulcea sfideaza criza economica si livreaza vapoarele contractate inainte de termenele convenite cu partenerii externi. De la inceputul anului, santierul Na