În ciuda crizei financiare, dezvoltatorii ţin cu dinţii de preţuri şi speră să-i atragă pe clienţi cu diferite produse oferite drept bonus. Sursa: Codrin Prisecaru
Oricine poate deveni agent imobiliar peste noapte, fără specializare şi contract de încadrare. Trebuie doar să găsească „victima” potrivită, să o convingă să cumpere o casă de la o firmă anume şi se alege astfel cu 500 de euro, bani în mână. Aceasta este ultima „scorneală” la care au recurs dezvoltatorii şi marii deţinători de locuinţe noi pentru a-i ademeni pe clienţii nehotărâţi. Blocajul de pe piaţa imobiliară a dat frâu liber imaginaţiei comercianţilor de case, care au trecut de la bonusuri „banale” ca locul de parcare gratuit şi utilarea bucătăriilor la maşini-cadou, sisteme de aer condiţionat şi chiar plasme.
Specialiştii din domeniu spun că, pentru clienţi, cele mai bune oferte sunt scăderile de preţ, iar obiectele-cadou nu-i motivează neapărat să cumpere.
Maşini şi plasme, la pachet
Primii trei cumpărători ai unei case în Măgurele primesc drept bonus un autoturism VW Polo, de la vânzătorul Casa Spania Residence. Dezvoltatorul complexului Maior Coravu Central Apartments le oferă clienţilor o plasmă de mari dimensiuni, în timp ce Sara Residence le face cadou o boxă.
Benevo, un „magazin” cu un portofoliu de peste 800 de apartamente în Capitală oferă agenţilor imobiliari ad-hoc 500 de euro dacă-şi conving un prieten să cumpere o locuinţă şi 200 de euro în cazul în care acesta o închiriază. „Este un sistem de lucru piramidal, care a dat rezultate şi în alte categorii de retail”, afirmă Daniela Iosif, PR Benevo. Promoţia este abia la început şi nu a atras mai mulţi clienţi până acum.
Agenţii imobiliari sunt sceptici în privinţa acestor promoţii. „La un discount în bani scade şi creditul pe care-l face clientul, ceea ce-l avanta