Secvenţele gândite de elevi au prezentat experienţe sincere de viaţă, cu perspective interesante pentru viitor. Ideea „Young Movies” a apărut dintr-o discuţie. „Purtată cu americanul Paul Menard, care face voluntariat la noi de 12 ani”, a mărturisit profesoara Ioli Luncan, de la Grupul Şcolar de Industrie Alimenară.
La prima ediţie s-au prezentat atât elevi din Arad, cât şi din ţară. Şi-au expus creaţiile arădenii de la Grupul Şcolar de Industrie Alimentară, Grupul Şcolar de Transporturi şi Căi Ferate, Liceul „J.G. Tajkovski” din Nădlac şi Liceul Militar din Breaza, Liceul Teoretic din Piatra Neamţ şi Şcoala gen. Nr. 10 din Botoşani.
Acţiunea a fost sprijinită de Uniunea Democrată a Slovacilor şi Cehilor din România (UDSCR), Asociaţia de Formare şi Consiliere din Nădlac, dar şi formaţii de cântec slovac din Croaţia şi Ungaria.
Premii pentru creativitate şi spot publicitar
Organizatorii au oferit distincţii pentru filmele realizate de tineri. Cu subiecte care pot părea simpliste pentru profesionişti, concurenţii şi-au încercat talentul pe peliculă. Premiul pentru regie şi mesaj transmis le-a revenit celor de la Grupul Şcolar de Industrie Alimentară, în timp ce elevii din Nădlac au fost cei mai buni la capitolele creaţie şi păstrare a tradiţiilor.
Pelicula semnată de UDSCR a obţinut premiul acordat pentru originalitate, Liceul Militar din Breaza a punctat la Creaţie dramatică, tinerii din Botoşani au oferit cel mai bun material de comedie, iar Piatra Neamţ s-a impus la categoria celui mai bun spot publicitar.
Film şi spot publicitar
Creaţiile elevilor au vizat filme de scurt metraj, dar şi spoturi publicitare. Au fost prezentate, fără a intra în concurs, experienţele elevilor în Namibia sau Singapore. Durata filmelor a fost stabilită la 20 de minute şi nu s-a impus o temati