Site-urile de socializare si alte platforme de comunicare online, cum sunt Facebook, LinkedIn sau Second Life, vor fi noile instrumente folosite in recrutarea si selectia de personal, afirma specialistii in resurse umane prezenti.
Recruterii si personalul departamentelor de resurse umane din companii vor folosi formele de comunicare virtuala nu doar pentru recrutare, ci si pentru mentinerea unei bune comunicari intre angajati.
Tehnologia denumita web 2.0 exista inca din anul 2003 si reprezinta cea mai recenta etapa a dezvoltarii Internetului, prin care utilizatorul poate accesa retele de socializare, isi poate construi un profil cuprinzand date personale (Facebook) sau profesionale (LinkedIn) si poate interactiona cu alti utilizatori. Accesul si crearea profilelor sunt gratuite.
Ioana, un angajat in industria de comunicare romaneasca, si-a gasit un loc de munca in urma activarii contului de pe site-ul specializat in networking profesional, LinkedIn. „In 2007 am completat profilul personal la care am adaugat datele din CV si recomandarile primite de la locurile de munca anterioare. Apoi, in momentul in care am inceput sa imi caut un job am trimis mesaj tuturor cunostintelor din lista”, spune ea.. Ioana nu a primit un raspuns imediat. Dar dupa o perioada, in urma unei discutii de pe LinkedIn, un angajator a chemat-o la interviu. „Am primit invitatia pe Internet si a urmat un interviu fata in fata. Am avut o conversatie mult mai la obiect cu angajatorul, pentru ca nu am mai parcurs informatiile din CV – il avea de pe site – ci am intrat in amanunte”, isi mai aminteste Ioana.
Folosirea acestui tip de comunicare, spun specialistii, va contribui la scaderea costurilor de recrutare prin diminuarea cheltuielilor operationale si a timpului alocat evaluarii unui candidat. Prin aplicatiile web 2.0 compania poate oferi suport emotional in cazul relocar