Anul trecut s-au vandut 555.000 de imprimante pe piata locala, in valoare de 121 mil. euro, potrivit unui studiu IDC.
Piata echipamentelor de birotica (imprimante, multifunctionale) din Romania a scazut anul trecut atat in volum, cat si in valoare, marcand primul declin din anul 2001, potrivit unui raport al firmei de analiza a pietei International Data Corporation (IDC).
Piata locala a scazut anul trecut cu 17,3% din punctul de vedere al numarului de unitati vandute, la 554.772 de unitati, in timp ce declinul valoric a fost de 2%, piata totalizand 177,09 mil. dolari (121,02 mil. euro).
Aceasta inseamna ca in Romania s-au cumparat anul trecut mai multe imprimante decat laptopuri sau televizoare LCD. In 2008, s-au vandut 486.000 de laptopuri in Romania, potrivit IDC, si respectiv circa 500.000 de televizoare cu cristale lichide (LCD), conform estimarilor Flamingo.
Valoric insa, castigurile sunt mult mai mici pe piata de imprimante. Laptopurile reprezinta circa jumatate din piata totala de PC-uri, evaluata la 940 mil. dolari (642,4 mil. euro) anul trecut, in timp ce piata de LCD-uri a fost estimata la 250 mil. euro in 2008.
Piata echipamentelor bazate pe cerneala (inkjet) a fost cea mai afectata, consemnand un declin de 27,1% in 2008, la 336.821 de unitati. Din punct de vedere valoric, acest segment s-a depreciat cu 21,6%, totalizand 33,62 mil. dolari (22,97 mil. euro). Vanzarile de echipamente bazate pe laser au scazut usor cu 2,2%, la 195.831 de unitati, insa valoarea totala a acestei piete a crescut cu 1,3%, la 137,35 mil. $ (93,86 mil. euro). Studiul IDC releva tendinta consumatorilor de a se orienta catre produse multifunctionale color in detrimentul celor alb-negru monofunctionale.
Astfel, vanzarile de imprimante laser monofunctionale monocrome au scazut cu 12%, in timp ce multifunctionalele laser monocrom si laser color