Infrastructura rutiera de transport din Romania va ajunge la acelasi nivel ca in Europa de Vest in aproximativ 130 de ani, daca va fi pastrat ritmul actual de dezvoltare, arata, intr-un studiu, compania de consultanta A.T. Kearney, citata de Mediafax.
Cu o rata anuala de crestere a investitiilor alocate infrastructurii de 30% pana in 2012, Romania are cea mai dinamica piata de constructii de drumuri din regiune, fiind urmata de Rusia si Slovacia, care si-ar putea majora sumele destinate infrastructurii cu 25% si, respectiv, 20% pe an in urmatorii patru ani, se arata in studiu.
Totusi, rata mare de crestere se explica mai mult prin fondurile mici alocate in anii trecuti decat prin fondurile care vor fi investite in viitor.
"Chiar daca piata romaneasca va creste cu 30% pe an pana in 2012 si piata din Polonia va creste doar cu 11%, sumele investite anul trecut de Polonia in infrastructura rutiera sunt de 4,5 ori mai mari decat cele alocate in Romania in acest sector. Daca se mentine rata de 30% de crestere din acest sector, Romania va avea nevoie intre 130 si 150 de ani pentru a ajunge la standardele Europei de Vest ale infrastructurii rutiere", a declarat, intr-un comunicat, consultantul A.T. Kearney Iulian Circiumaru.
Densitatea drumurilor in Romania este de patru ori mai mica fata de alte state din Europa de Est si Centrala si de 14 ori mai mica fata de densitatea din tarile dezvoltate.
Astfel, Romania prezinta o atractivitatea ridicata pentru investitiile in infrastructura rutiera. Atractivitatea pietei locale a crescut considerabil datorita faptului ca Guvernul a alocat 10 miliarde de euro pentru investitiile publice in infrastructura in 2009 si de faptul ca Uniunea Europeana a pus la dispozitia Romaniei 3,4 miliarde de euro, care pot fi accesati cu proiecte pentru dezvoltare.
Potrivit A.T. Kearney,