Numărul de turişti a depăşit aşteptările asociaţiilor din domeniu
Potrivit unei analize Gândul, românii au cheltuit aproape 35 de milioane de euro pe mititei, bere şi vacanţe în minivacanţa de 1 Mai
Elena Udrea, ministrul Turismului, este mândră că evenimentele organizate pe litoral cu ocazia zilei de 1 Mai au atras un număr mare de turişti, de cinci ori mai mulţi decât estimase Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT). Astfel, 100.000 de turişti au ales să petreacă 1 Mai pe litoral şi au cheltuit între opt şi zece milioane de euro, potrivit estimărilor ministerului. Reprezentanţii ANAT au declarat înaintea minivacanţei că un număr de cel puţin 20.000 de turişti au ales să petreacă în această perioadă pe litoralul Mării Negre, beneficiind de ofertele agenţiilor de turism. „Mă bucur că am atins obiectivele evenimentelor de promovare pe care le-am desfăşurat pe litoral, contribuind astfel la creşterea substanţială a numărului de turişti faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut", a declarat Elena Udrea într-un comunicat.
Potrivit rapoartelor oficiale ale Poliţiei, între 46.000 şi 50.000 de turişti s-au cazat în structurile clasificate de cazare pe litoral, iar alţi 50.000 au preferat casele de vacanţă, corturile sau au stat la rude şi prieteni. La evenimentul de lansare a imnului oficial al turismului românesc au participat peste 20.000 de persoane.
Sărbătorirea zilei de 1 Mai a atras bani şi în buzunarele comercianţilor de carne, bere, dar şi agenţiilor de turism care au vândut excursii în ţară şi în străinătate. Asta înseamnă că românii au cheltuit în trei zile 150,25 milioane de lei, adică aproape 35 de milioane de euro, din care doar TVA-ul este de 6,8 milioane de euro.
13 companii vor să ne facă un brand turistic
Un număr de 13 consorţii au depus ofertele pentru realizarea brandului turistic al României. Potr