In 2001 punea bazele Natura Land, cel mai mare distribuitor de produse bio din Romania, printr-o investitie de 15.000 de euro. In 2008 compania condusa de Radu Panait raporta o cifra de afaceri de 1,5 mil. euro, pentru ca anul acesta sa fuzioneze cu BIOMarkt Retail Group in incercarea de a dezvolta segmentul produselor bio. Radu Panait explica, pentru Wall-Street, care este raportul intre necesitate si moft in industria locala a produselor bio.
Daca la inceput conceptul de produs bio nu era foarte cunoscut nici macar de catre retailerii internationali prezenti in Romania, acum produsele bio se regasesc pe rafturile hipermarketurilor si retelelor de supermarketuri din aproape toata tara.
“Produsele bio sunt si moft si necesitate. In primul rand necesitate intrucat avem nevoie de produse mai sanatoase, intrucat consumatorul roman a perceput in ultimii ani ca aceasta este solutia pentru viitor. Pentru ca o viata sanatoasa dusa intr-un mod constant este mult mai buna decat o alimentatie cu suisuri si coborasuri. Este un moft pentru ca romanul este snob, pentru ca romanul vrea sa aiba tot ce este la moda, fie care vorbim de ultimele haine, ultimele masini si alimentatie, iar aici ultima moda este bio. Ca si pondere 60% reprezinta necesitate si 40% moft”, declara Radu Panait (foto).
Potrivit datelor furnizate, in statele din Uniunea Europeana 6-8% din industria alimentara este reprezentata de produsele bio, in timp ce la nivel local nivelul este aproape de 1%.
“In aproximativ 5 ani de zile sunt sigur ca vom avea alte cifre. Insa la nivel general, pana la jumatate din venituri se duce pe mancare. Recomandarea mea este sa nu se treaca de la inceput strict la o dieta bio, intrucat nu se gasesc foarte multe produse pe piata. Lucrurile trebuie combinate in mod armonios. Pot sa estimez ca aproximativ 10% din alimentatia romanului este bio. Exista si f