Piata apelor minerale s-a redus cu 6% in volum in primele trei luni din an fata de aceeasi perioada din 2008, potrivit datelor de la Societatea Nationala a Apelor Minerale (SNAM). Producatorii insa nu-si iau gandul de la cresterile de vanzari.
Scaderea volumelor imbuteliate de la izvoarele SNAM, care reprezinta circa 90% din piata apelor minerale, arata un declin in consum, spun producatorii de profil.
In primele trei luni au fost imbuteliate aproape 250 de milioane de litri de apa minerala de la sursele SNAM. Piata a fost estimata anul trecut la 300 mil. euro si circa un miliard de litri, in stagnare fata de nivelul din 2007, principalul motiv fiind vremea nefavorabila pentru producatori. Astfel, in lipsa unor temperaturi mari in vara, cresterea consumului a franat, iar producatorii s-au vazut nevoiti sa-si ajusteze previziunile de vanzari.
In acest an, doar canicula mai poate impulsiona consumul de apa minerala, in conditiile in care romanii isi reduc bugetele pentru achizitionarea de produse de larg consum.
Micula: Niciun sector nu este ferit
"Categoric ca efectele crizei se resimt si pe piata apelor minerale, niciun sector nu este ferit. Consumatorii au mai putini bani disponibili si reduc din bugetele pentru apa", a afirmat Viorel Micula, presedintele European Drinks, producatorul apei Izvorul Minunilor. El a precizat ca volumele de apa imbuteliate de compania sa au inregistrat o crestere foarte mica, de cateva procente, in primele trei luni ale anului fata de aceeasi perioada din 2008.
"Consumul de apa minerala la nivel local s-a diminuat cu circa 5% in primul trimestru. Cauzele sunt legate de obiceiurile de consum ale consumatorilor care incep sa se schimbe. Se pare ca oamenii nu se mai duc asa des in hipermarketuri, isi fac cumparaturile mai aproape de casa, si implicit unitatea de cumparare nu mai este baxul