Companiile americane si-au schimbat cu totul strategia de angajari, din cauza crizei, preferand sa "acapareze" tinerele talente acum, pentru a se asigura ca au angajati de valoare dupa terminarea crizei.
Astfel, foarte multe firme prefera sa ii angajaze sub forme diferite, de obicei free lanceri sau consultanti, tinandu-i pe cei buni legati de companie, in acest mod, relateaza The Economist.
Potrivit firmei de consultanta Watson Wyatt, trei sferturi din companiile americane au inghetat angajarile. Insa, un sfert dintre ele continua sa caute oameni, in ciuda crizei economice.
Prin semnarea unor contracte cu free lanceri sau consultanti, companiile se asigura ca cei mai buni oameni vor face deja parte din firma, intr-o oarecare masura, in momentul in care se va termina criza. De asemenea, pentru acest tip de contracte nu trebuie sa plateasca diverse taxe sau bonusuri.
Pe langa schimbarea formei contractelor, companiile isi fac reclama in mod diferit, in fata potentialilor angajati. Daca pana acum le erau promise bonusuri mari si calatorii in strainatate, acum li se promit luarea mesei cu seful, oportunitati de anvansare, ore de lucru flexibile si concediu mai mult.
O alta modalitate de a se asigura ca au oameni talentati, dar, in acelasi timp, taie din costuri, este sa le ofere angajatilor noi salariul pe sase luni, daca sunt de acord sa inceapa munca dupa un an.
Astfel de oferte sunt mai intalnite la firmele de consultanta, avocatura sau banci, insa nu toti ofera plata contra timpului liber.
Unele firme au ales metode si mai ieftine de a cauta noi angajati: folosesc retelele de socializare gen LinkedIn si Facebook.
Companiile americane si-au schimbat cu totul strategia de angajari, din cauza crizei, preferand sa "acapareze" tinerele talente acum, pentru a se asigura c