Piata de telefoane mobile a inceput anul cu un declin de 13%, coborand la 245 de milioane de unitati vandute.
Vanzarile de telefoane mobile vor scadea cu 10% in trimestrul al doilea din acest an comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, dar rezultatul ar reprezenta o imbunatatire fata de trimestrul I, in care livrarile au scazut cu 13%, la 245 de milioane de unitati, conform unui studiu al firmei Strategy Analytics, citat de Wall Street Journal.
"Studiul indica faptul ca primul trimestru din 2009 a consemnat cel mai rapid declin in livrari anuale de la inceputurile industriei telefoniei mobile, in 1983", au spus oficialii firmei de cercetare.
Acestia au adaugat ca retailerii sunt asteptati sa inceapa refacerea stocurilor in a doua parte a anului. Trimestrul al doilea va fi volatil, pe masura ce criza economica globala continua sa afecteze puterea de cumparare.
Compania finlandeza Nokia, cel mai mare producator de telefoane mobile din lume, si-a mentinut prima pozitie in T1, livrand 93,2 milioane de unitati si avand o cota de piata de 38,1%.
Totusi, rata de crestere a companiei se afla sub media industriei pentru al treilea trimestru consecutiv. Compania a pierdut 3% din cota de piata comparativ cu anul trecut.
Producatorul sud-coreean Samsung Electronics s-a mentinut pe locul al doilea, cu vanzari de 45,8 milioane de telefoane si o cota de piata de 18,7%. Rivalul LG Electronics a avut o cota de piata de 9,2% in trimestrul intai, intarindu-si pozitia de la 8,6% inregistrata in aceeasi perioada a anului trecut.
"Un sir continuu de dispozitive atragatoare, o prezenta in retail imbunatatita si un marketing mai vizibil au reprezentat secretul succesului companiei LG", au spus reprezentantii firmei Strategy Analytics.
Motorola, producatorul american de dispozitive mobile, a raportat o pierdere in cota de piata, ajun