Poziţie puternică asigurată de modele noi, creşterea cotei de piaţă şi baze financiare solide
Cota de piaţă la nivel mondial creşte la 11,0 procente
Volumul livrărilor pe pieţele importante s-a majorat în raport cu ultimul trimestru din anul precedent
Sectorul de activitate al concernului Volkswagen prezintă un flux mult mai mare de lichidităţi
Lichiditatea netă a sectorului de activitate al concernului Volkswagen s-a majorat la peste 10 miliarde euro
Wolfsburg / Bucureşti 30 aprilie 2009 – Şi în primul trimestru al anului comercial în curs, în mijlocul unei recesiuni puternice, concernul Volkswagen şi-a dovedit capacitatea la nivelul pieţei. „În baza ofensivei noastre de lansare de modele şi a prezenţei puternice pe pieţele importante de desfacere, în primul trimestru au reuşit să ne extindem în continuare cota de piaţă“, a afirmat preşedintele consiliului de administraţie al Volkswagen Aktiengesellschaft, prof. dr. Martin Winterkorn, miercuri, cu ocazia prezentării raportului trimestrial. „Fără îndoială că această criză a produs efecte şi asupra noastră. Dar concernul nostru, cu cele nouă mărci care îl alcătuiesc, precum şi prin bazele financiare solide, dă dovadă de robusteţe. Astfel, concernul şi-a îmbunătăţit poziţia de piaţă pe parcursul primului trimestru, iar acesta este obiectivul care se menţine pe parcursul întregului an“, a adăugat el. Cu această ocazie s-a reuşit şi o reducere semnificativă a stocurilor. „Această situaţie a contribuit semnificativ la îmbunătăţirea fluxului nostru de numerar şi a volumului de lichidităţi“, a completat directorul financiar, Hans Dieter Pötsch. „În această situaţie economică dificilă la nivel mondial, disciplina noastră durabilă în materia costurilor, precum şi activitatea concentrată de investiţii sunt mai importante ca oricând. Capacitatea noastră de acţiune din punct de vedere f