Majoritatea românilor din mediul urban consideră că cel mai important lucru atunci când fac cumpărături este să fie bine trataţi de către personalul magazinului şi îşi planifică din timp ce vor să cumpere, potrivit studiului Shopping Monitor realizat de GfK. De asemenea, români sunt orientaţi să achiziţioneze toate lucrurile de care au nevoie dintr-un singur magazin. “Constatăm că românii sunt destul de orientaţi către eficienţa actului de cumpărare. Nu numai că
Majoritatea românilor din mediul urban consideră că cel mai important lucru atunci când fac cumpărături este să fie bine trataţi de către personalul magazinului şi îşi planifică din timp ce vor să cumpere, potrivit studiului Shopping Monitor realizat de GfK. De asemenea, români sunt orientaţi să achiziţioneze toate lucrurile de care au nevoie dintr-un singur magazin.
“Constatăm că românii sunt destul de orientaţi către eficienţa actului de cumpărare. Nu numai că obişnuiesc să le planifice şi să se documenteze înainte, dar îşi doresc să nu dedice prea mult timp acestei activităţi, preferând cumpărăturile dintr-un singur magazin”, spune Andi Dumitrescu, director general GfK România.
21% dintre românii din mediul urban „aleargă după reduceri”
Studiul relevă, de asemenea, faptul că 21% dintre românii din zona urbană sunt orientaţi în special către preţ, căutând mereu reduceri, chilipiruri sau promoţii.
Atunci când aleg un magazin, aceşti cumpărători nu sunt interesaţi prea mult de facilităţile pe care le oferă acesta sau de varietatea gamei de produse, dar îşi doresc totuşi să cumpere produse de calitate şi proaspete. Ei sunt mai înclinaţi să cumpere în funcţie de promoţiile existente în cataloagele retailerilor şi nu obişnuiesc să facă cumpărături mari. În general, aceşti cumpărători sunt femei, cu vârsta peste 55 de ani şi cu educaţie medie.
75% dintre români fac cumpărături