Transportatorul oradean Frigoexpres, specializat in transportul marfurilor in regim termic, estimeaza pentru anul in curs afaceri apropiate de nivelul din 2008, circa 20 de milioane de euro, si renunta la un proiect de investitii pentru un spatiu logistic.
Strategia Frigoexpres este apropiata de cea a altor companii din segment, care au selectat in acest an perspectivele de dezvoltare, alegand intre constructia de noi spatii de depozitare si distributie si necesitatea de a inlocui autovehicule din parcurile gestionate.
"Pentru 2009 ne-am propus aceeasi valoare a afacerilor, intre 18 si 20 de milioane de euro. Tinand cont de specificul activitatii noastre si luand ca baza de comparatie aceeasi perioada a anului trecut, am putea spune ca modificarile nu au fost majore, nu a fost inregistrata o scadere a volumului de transport, insa nici o crestere semnificativa", a declarat Laura Sarb, directorul economic al Frigoexpres.
Ea a adaugat ca in prima parte a anului compania s-a concentrat pe atragerea unor noi clienti in portofoliu, ale caror rute sa completeze rutele clientilor deja existenti. Frigoexpres realizeaza operatiuni de transport pentru companii precum producatorul de tigarete JTI sau retailerul Carrefour, iar transporturile pe plan intern reprezinta 60% din totalul activitatilor. Dupa finalizarea inlocuirii parcului auto in 2007, compania a inghetat in cursul anului trecut proiectele de dezvoltare, renuntand la constructia unui depozit logistic cu o suprafata de 17.000 de metri patrati.
"In anul 2008 am oprit orice investitie, iar pentru anul 2009 nu avem in proiect nici cresterea parcului auto, nici extinderea activitatii de logistica. Am avut un proiect de spatiu logistic, dar nu s-a finalizat contractarea finantarii", a spus Sarb. Depozitul de 17.000 mp necesita o investitie de 14 milioane de euro, iar compania a renuntat la construct