13 companii din 9 ţări, printre care şi România, au depus oferte pentru realizarea brandului turistic al României. Agenţiile care au depus dosare sunt: 1. Colorado
2. Saatchi & Saatchi Design - lider de asociere, GFK NOP - partener
3. Siegel + Gale Limited - lider de asociere, Grapefruit SRL- partener, Flamingo Research Limited - partener
4. Saffron Brand Consultants SA - lider de asociere, Brandient Consult SRL- partener, Acacia Avenue Limited - partener
5. Kohl & Partner GmbH - lider de asociere, McCann Erickson GmbH - partener
6. Brandflight AB - lider de asociere, ReD Associates Holding A/S – partener, Branding Patres SRL - partener
7. Inarea Strategic Design SRL - lider de asociere, Cappelli Communication SRL – partener, IPK International GmbH - partener
8. Nouveau Monde DDB Ecomonic Interest Group (EIG) (DDB Travel & Tourism) - lider de asociere, Detente Consultants – partener, IPSOS - partener
9. BBDO Portugal - lider de asociere, Graffiti BBDO SA – partener, Mercury Research SRL – partener
10. Landor Associates GmbH - lider de asociere, Millward Brown - partener
11. Hypermedia Solutions LLC dba FutureBrand
12. THR, Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA - lider de asociere, Taylor Nelson Sofres SA - partener
13. SC TBWA Bucuresti SRL - lider de asociere, SC GKF Romania SRL- partener
Pentru realizarea brandului turistic, România are alocate fonduri europene de două milioane de euro. Ministerului Turismului va alege agenţia câştigătoare prin procedura de licitaţie restransă.
Comisia Ministerului Turismului urmează să verifice în detaliu documentele depuse şi să stabilească ofertanţii calificaţi pentru cea de-a doua etapă a licitaţiei, etapa în care vor fi depuse şi evaluate ofertele tehnice, constând în p