Ritmul mediu de constructie de autostrazi din ultimii trei ani a fost de circa 25 de kilometri de autostrada livrati, iar daca aceasta situatie se va mentine, Romania va recupera decalajul fata de Europa de Vest in circa 130 de ani, afirma reprezentantii companiei de consultanta A. T.Kearney.
Daca luam in calcul media ultimilor 20 de ani, de circa 7-8 km/an, decalajul va fi recuperat in peste 300 de ani.
„Comparatia cu Europa de Vest nu a fost facuta in cifre absolute, ci au fost luati in calcul termeni relativi. Am luat in calcul media ultimilor trei ani, cand au fost finalizati circa 25 km de autostrada pe an, insa daca luam in considerare media ultimilor 20 ani, decalajul este mult mai mare", a explicat Iulian Circiumaru, consultant la A.T. Kearney.
In ultimii trei ani a fost finalizata centura orasului Pitesti (15 km), tronsonul Drajna-Fetesti (36,8 km) si Fetesti-Cernavoda (17,6 km).
Totusi, Romania are cea mai dinamica piata de constructii de drumuri din regiune, cu o rata anuala de crestere a investitiilor alocate infrastructurii de 30% pana in 2012, fiind urmata de Rusia si Slovacia, care si-ar putea majora sumele destinate infrastructurii cu 25% si respectiv 20% pe an in urmatorii patru ani, se arata in studiu.
Insa rata mare de crestere se explica mai mult prin fondurile mici alocate in anii trecuti decat prin fondurile care vor fi investite in viitor, avand in vedere ca bugetul alocat de Ministerul Transporturilor pentru anul acesta pentru drumuri este de 1,2 mld. euro, de 4,5 ori mai putin decat Polonia.
„Chiar daca piata romaneasca va creste cu 30% pe an pana in 2012 si piata din Polonia va creste doar cu 11%, sumele investite anul trecut de Polonia in infrastructura rutiera sunt de 4,5 ori mai mari decat cele alocate in Romania in acest sector", afirma Circiumaru. El considera ca ar trebui preluat modelul tarilor intra