Companiile de asigurare vor să implementeze sistemul din Vest, adică despăbugiri plătite în funcţie de vechime sau de kilometraj. Sursa: Mediafax
Asigurătorii români sunt dornici să adopte un nou sistem de asigurări prin care să plătească mai puţin pentru daunele totale. Firmele de profil prezente pe piaţa românească susţin că sistemul de la noi este unul dintre cele mai păguboase din Europa.
Asta pentru ei, întrucât din punctul de vedere al proprietarului este unul foarte avantajos. „La noi eşti obligat să pui suma asigurată şi pe poliţă, indiferent, de gradul de uzură. Dacă ea are un grad de uzură de 50.000 sau 60.000 km pe an, asta înseamnă că se uzează într-un an cât o maşină personală în patru”, ne-a declarat un asigurător.
Vecinii noştri de la vest, ungurii, sunt ceva mai avansaţi din acest punct de vedere şi urmează modelul german. Adică asigură maşina, dar nu au suma asigurată pe poliţă. Dacă s-a uzat cât în patru ani, proprietarul va primi despăgubire totală, dar la o valoare înjumătăţită. „Ungurii au şi nişte sisteme de monitorizare şi văd dacă preţurile la piese s-au schimbat de la un an la altul, astfel că îşi pot ajusta şi ei primele de asigurare”, mai spunea asigurătorul.
Etaloane diferite între noi şi restul Europei
Pentru a calcula dauna auto totală se stabileşte valoarea de vânzare a vehiculului, fie pe baza catalogului Eurotax, fie investigând piaţa (anunţuri pe internet). „Pentru vehiculele de transport, ne bazăm în special pe anunţurile de pe internet, deoarece sunt posibile mai multe versiuni şi pachete de echipare, care se stabilesc mai greu din catalog”, ne-au declarat specialiştii Groupama Garancia Biztosító Ungaria.
După valoarea de piaţă, se stabileşte valoarea care rămâne din vehiculul avariat (valoarea vehiculului avariat), care este dedusă din valoarea de piaţă