» Daca guvernantii continua sa dezvolte infrastructura rutiera in ritmul actual, Romania va ajunge sa aiba sosele ca in Europa de Vest peste 130 de ani, arata un studiu al unei companii de consultanta. De la mia de kilometri de autostrada, care era promisiunea-standard in campania electorala, Guvernul a scazut pretentiile: 46 km pe 2009.
» Unii analisti considera ca Romania este condamnata la sosele-dezastru, pentru ca nu are experti si strategi in acest domeniu si pentru ca statul incheie contracte in care prioritatea este "tainul" politicienilor, nu calitatea asfaltului. Astfel, Romania are sosele mai proaste ca Burundi sau Tanzania.
Cu toate ca are o rata anuala a cresterii investitiilor in infrastructura de 30%, prognozata pana in 2012, si o piata avida pentru constructia de sosele, Romania va ajunge la standardele rutiere occidentale peste 130-150 de ani, daca mentine ritmul actual de lucru. In prezent, densitatea soselelor din Romania este de patru ori mai mica decat in alte state din Europa de Est si de 14 ori mai mica decat in statele occidentale, mai arata un studiu realizat de compania de consultanta A.T. Kearney, al carei domeniu de expertiza cuprinde si transporturile si infrastructura. Explicatia volumului aparent mare de investitii in acest domeniu este pusa pe seama sumelor modeste alocate in anii trecuti. "Chiar daca piata romaneasca va creste cu 30% pe an pana in 2012 si piata din Polonia va creste cu doar 11%, sumele investite anul trecut de Polonia in infrastructura rutiera sunt de 4,5 ori mai mari decat cele alocate in Romania in acest sector", spune Iulian Carciumaru, consultant la A.T. Kearney.
In ultimii ani, a existat o mare diferenta intre ce au promis politicienii in materie de sosele si ce au facut in realitate. "Diferenta nu a fost cauzata de lipsa fondurilor sau de lipsa cererii pentru o infrastruc