Poate fi prematur sa se spuna ca a salvat Fiat, insa a reusit sa scoata compania din drumul catre faliment si sa o reorganizeze pentru ca astazi sa devina unul dintre grupurile auto cu cele mai mari rate de crestere.
Sergio Marchionne sau „cavalerul muncii" - asa cum mai este numit dupa titlul de onoare ce i-a fost acordat - ocupa pozitia de director executiv al Fiat din 2004. Omul de afaceri cu dubla cetatenie canadiana si italiana, in varsta de 57 de ani, isi completeaza CV-ul cu o serie de alte functii, precum cea de presedinte al Asociatiei Producatorilor Europeni de Automobile (ACEA) - in care a fost numit la inceputul lui 2006, cea de presedinte al SGS (Société Générale de Surveillance) - companie ce ofera servicii de inspectie, verificare, testare si certificare, si membru al board-ului bancii elvetiene UBS. In februarie 2008, UBS l-a numit pe Marchionne vicepresedinte non-executiv.
Marchionne a rescris istoria Fiat in cei patru ani de cand ocupa pozitia de CEO. Impreuna cu presedintele Fiat Group, Luca di Montezemolo, a readus divizia de automobile a Fiat (Fiat Group Automobiles) pe profit incepand cu 2006. Restructurarile din sectorul personalului si grabirea introducerii pe piata a unor noi modele, cum a fost cazul automobilului retro Fiat 500, au fost unele dintre cele mai importante aspecte ale strategiei sale. Despre modelul Fiat 500 Marchionne a spus „Noi suntem acum Apple-ul companiilor auto, iar noul 500 este ipod-ul nostru". In 2008, cu modelul Fiat Nuova 500, grupul a castigat pentru a 12-a oara trofeul de Masina Europeana a anului.
Alaturi de Montezemolo, este considerat a fi actorul transformarii Fiat in una dintre companiile din industria auto cu cele mai mari rate de crestere.
Cand a venit la conducerea Fiat, cel de-al saselea producator auto european, Marchionne a spus: „Vom face tot ce ne sta in putinta sa reinviem Fi