Comisia Europeană a publicat, marţi, un ghid privind drepturile consumatorilor online în probleme precum cumpărăturile pe Internet, relaţia cu furnizorul de servicii broadband, protejarea datelor personale şi reţelele de socializare. Cumpărăturile online sunt considerate un mijloc de creştere a concurenţei între retaileri şi reducerea preţurilor. "Furnizarea unor informaţii clare privind drepturile consumatorilor va permite creşterea încrederii şi va contribui la deblocarea
Comisia Europeană a publicat, marţi, un ghid privind drepturile consumatorilor online în probleme precum cumpărăturile pe Internet, relaţia cu furnizorul de servicii broadband, protejarea datelor personale şi reţelele de socializare.
Cumpărăturile online sunt considerate un mijloc de creştere a concurenţei între retaileri şi reducerea preţurilor.
"Furnizarea unor informaţii clare privind drepturile consumatorilor va permite creşterea încrederii şi va contribui la deblocarea potenţialului economic al pieţei europene online, care generează venituri de 106 miliarde de euro", a declarat comisarul pentru telecomunicaţii, Viviane Reding.
Împreună cu comisarul pentru Problemele Consumatorilor, Meglena Kuneva, Reding a prezentat şi o listă de opt măsuri analizate de Comisia Europeană, precum înăsprirea unei prevederi referitoare la interzicerea spam-urilor.
"Unele dintre aceste măsuri trebuie introduse prin lege. Va trebui să pregătim propuneri, prin intermediul Comisiei Europene, în următoarele luni şi ani", a declarat Reding într-o conferinţă de presă.
Încrederea în tranzacţii
Potrivit unui sondaj realizat de CE, numai 12% din utilizatorii de Internet din UE au încredere în tranzacţiile pe Internet, 39% au îndolieli serioase privind siguranţa, iar 42% nu ar efectua tranzacţii financiare online.
Circa 33% dintre consumatori ar putea lua în calcul achiziţii o