Fiat a ajuns la un acord cu Chrysler in urma caruia va detine 20% din compania americana si prin care se va extinde pe piata americana, dar are planuri si mai ambitioase si vrea sa cumpere divizia europeana a GM si pe cea din America Latina.
Aceasta schimbare brusca a preferintelor consumatorilor a luat prin surprindere General Motors si Chrysler care acum se lupta pentru supravietuire. In aceste conditii, o ideologie promovata in Europa de constructori precum Fiat va salva cel de-al treilea gigant american de la colaps.
Daca la incheierea parteneriatului cu Chrysler a fost suficient ca Fiat sa vina doar cu tehnologia, fara sa puna niciun cent jos, in cazul achizitionarii operatiunilor GM din Europa si America Latina producatorul italian are nevoie de un munte de lichiditati. Dar de unde vor proveni banii, in conditiile in care sfarsitul primului trimestru din 2009 a surprins Fiat fara lichiditati si cu datorii nete de 18,7 mld. euro?
Obtin bani din vanzarea de active
Dat fiind faptul ca piata bancara este aproape inchisa, iar oficialii Fiat au negat zvonurile privind o eventuala majorare a capitalului prin intermediul unei emisii de actiuni, compania italiana si-ar putea sustine planurile de expansiune prin vanzarea unei serii de active, printre care divizia de agricultura CNH Global si cea de echipamente de constructii, spun analistii firmei de cercetare Sanford C. Bernstein. Pentru preluarea Opel, Fiat a inaintat o oferta sub un miliard de euro, potrivit unor surse citate de presa internationala.
Unul din principalele avantaje ale Fiat in ceea ce priveste achizitia a 20% din Chrysler il reprezinta intrarea marcilor „de volum" ale grupului italian pe piata nord-americana.
Alfa Romeo, brandul premium al Fiat, are in plan inca de acum trei ani relansarea marcii in Statele Unite dupa 2010, urmand sa lanseze un nou