Noua solutie prevede ca pentru picioarele de pod, in loc de grinzi prefabricate sa se utilizeze beton turnat in situ (la fata locului).
„Aceasta solutie alternativa era prevazuta inca din momentul semnarii contractului in 2006 si urma sa fie aprobata dupa ce se finaliza proiectarea pasajului. Preturile la materiale de constructii au crescut in ultimii doi ani si companiile care construiesc pasajul deja au utilizat aceasta metoda. Daca s-ar fi ales grinzile prefabricate, ar fi fost si mai scump", a declarat pentru ZF Madalin Dumitru, directorul general al directiei de infrastructura din cadrul PMB. Contractul pentru constructia pasajului este sub forma design & build, iar proiectarea a fost finalizata de constructori, Astaldi (Italia) si FCC Construction (Spania), in aprilie 2008, pana atunci lucrarile fiind derulate in baza detaliilor de executie.
Reprezentantul PMB nu exclude semnarea unui act aditional prin care sa se reduca suma alocata, daca preturile la materiale de constructii vor continua sa scada, asa cum s-a intamplat in primul trimestru din 2009.
„Au mai fost facute alte mici schimbari de proiect. De exemplu, in zona statiei Basarab latimea va fi de 70 m, fata de 44,5, cat era initial. Suma din actul aditional acopera si lucrarile de utilitati care au aparut in plus, fata de ce era prevazut in hartile pe care le aveam", explica Dumitru.
Lucrarile executate si platite de PMB se ridica la circa 133,8 mil. lei, potrivit ultimelor date disponibile, la care se adauga lucrari executate in valoare de 16,6 mil. lei pe care municipalitatea inca nu le-a achitat, valoarea lucrarilor ramase de executat fiind de 319 mil. lei.
Circulatia pe soselele Orhideelor si Vasile Milea a fost inchisa la inceputul acestei saptamani, urmand ca pe parcurs sa fie oprita circulatia si pe podul Grozavesti, pentru o perioada de circa sase luni, pentru realiz