Compania braşoveană Prodlacta SA, producător de lactate, a încheiat anul 2008 cu un profit de 1,7 milioane de lei, de patru ori mai mare decât în anul anterior, potrivit unui raport trimis Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Faţă de 2007, cifra de afaceri a companiei a crescut cu 16%, la 61,8 milioane de lei. Potrivit companiei, rezultatele au fost obţinute pe fondul reorientării vânzărilor către produsele proaspete şi a creşterii vânzărilor de lapte UHT. De exemplu, pe acest segment, anul trecut s-a realizat 31% din cifra de afaceri, în timp ce în 2007 acest capitol reprezenta doar 13% din cifra de afaceri.
Prodlacta intenţionează să îşi mărească portofoliul cu noi produse UHT, pe segmentul de îngheţată, de lactate proaspete, dar şi cu creme de brânză şi deserturi.
Compania braşoveană a devenit tot mai atractivă în ultima vreme, grecii de la Tyras cumpărând în acest an 20% din acţiunile companiei. În urmă cu câţiva ani, de pachetul majoritar de acţiuni se interesaseră companiile Lactalis din Franţa şi Tnuva din Israel. Primii au cumpărat apoi LaDorna, iar evreii au decis să îşi facă propria fabrică lângă Bucureşti. Asociaţia salariaţilor Prodlacta deţine 48,8% din acţiuni, alte 25,4% din capitalul social fiind în posesia altor acţionari.
Prodlacta dispune de capacităţi de producţie la Braşov (o fabrică de produse proaspete şi îngheţată, precum şi una de brânzeturi frământate), Făgăraş (fabrică de telemea) şi Homorod (fabrică de brânzeturi).
Recent, compania braşoveană a câştigat o treime din premiile de excelenţă acordate produselor lactate fabricate în România, la expo-conferinţa „Interlacta”, care a avut loc la finele săptămânii trecute în Poiana Braşov. Prodlacta s-a clasat pe primul loc la şase din cele 18 categorii de produse pentru care s-au acordat premii de excelenţă. Membrii juriului au folosit pentru testare metoda „blind tes