Sapte din zece romani prefera sa isi faca o lista cand merg la cumparaturi pentru a fi mai eficienti, arata un studiu realizat de GfK Romania.
Cercetarea mai arata ca romanii isi doresc sa fie bine tratati de catre personalul magazinului.
"Intre criteriile importante pentru romani sunt cele legate de eficienta actului de cumparare. Acestia isi planifica dinainte ce isi doresc sa cumpere (67%) si sunt orientati sa achizitioneze toate lucrurile de care au nevoie dintr-un singur magazin (63%)", se arata in analiza GfK.
La polul opus se afla criteriile sociale si emotionale asociate cu actul de cumparare, cum ar fi socializarea cu alti cumparatori (20%), cumpararea unor produse pentru propriul rasfat (19%) sau mersul la cumparaturi doar pentru a fi in pas cu moda (12%).
Romanii alearga dupa chilipiruri
In plus, o cincime dintre romani alearga dupa reduceri, cautand mereu reduceri, chilipiruri sau promotii.
Atunci cand aleg un magazin, acesti cumparatori nu sunt interesati prea mult de facilitatile pe care le ofera acesta sau de varietatea gamei de produse, dar isi doresc totusi sa cumpere produse de calitate si proaspete. Ei sunt mai inclinati sa cumpere in functie de promotiile existente in cataloagele retailerilor si nu obisnuiesc sa faca cumparaturi mari.
In general, acesti cumparatori sunt femei, cu varsta peste 55 de ani si cu educatie medie. Doar un sfert dintre romani declara ca se decid direct in magazin asupra produselor pe care le cumpara.
Cei mai multi (75%) fie au o lista de cumparaturi pe care o respecta in totalitate, fie stiu ce vor sa cumpere, dar totusi achizitioneaza si alte produse in afara de cele planificate.
In ceea ce priveste pliantele care le umplu casutele postale, aproape jumatate dintre persoanele intervievate in mediul urban au declarat