Produsele de acest tip concurează direct cu polistirenul.Estimările pentru acest an în privinţa vânzărilor sunt pesimiste în rândul jucătorilor din piaţă. Singura speranţă este izolarea clădirilor vechi. Valoarea pieţei de vată izolantă s-a situat la un nivel de 50-60 de milioane de euro. Evoluţia vânzărilor pentru acest an este greu de estimat. „Probabil piaţa va rămâne la acelaşi nivel bifat anul trecut, dar datele din piaţă se schimbă substanţial de la trimestru la trimestru”, spune Adrian Garofeanu, director comercial Kanuf Insulation.
Şi alţi jucători din piaţă anticipează o perioadă cu vânzări reduse. „După mai mulţi ani de creşteri spectaculoase pe piaţa construcţiilor, anticipăm o perioadă de stagnare. Demararea unor noi proiecte este incertă şi depinde de mai mulţi factori, deci cred că este greu sa se facă previziuni realiste la acest moment”, declara recent Raluca Mihăilă, director marketing Saint Gobain Isover.
Potenţialul există doar teoretic
Comparativ cu statele învecinate, unde programele de reabilitare termică a clădirilor au fost finalizate cu ani în urmă, România pare un paradis pentru producătorii de produse termoizolante. „Piaţa are potenţial. Cel puţin teoretic. Este nevoie de construcţii noi în primul rând atât pe segmentul rezidenţial cât şi pe comercial, birouri sau industrial”, estimează Adrian Garofeanu.
Cuantumul consumului energetic al clădirilor în România este la un nivel dublu faţă de media înregistrată la nivelul Uniunii Europene. Reabilitarea clădirilor reprezintă, însă, un proiect lansat cu ani în urmă, care a evoluat foarte lent. Garofeanu spune că, în state precum Slovacia sau Cehia, sumele oferite de autorităţi locatarilor pentru renovarea faţadelor blocurilor au ajuns şi la 100%.
Dacă anul trecut în România fiecare proprietar trebuia să contribuie pentru izo