Ministrul german al Economiei Karl-Theodor zu Guttenberg s-a aratat entuziasmat de oferta Fiat de a cumpara compania producatoare auto Opel care in acest moment se zbate pentru propria supravietuire.
Luni, presedintele Fiat s-a intalnit separat cu Guttenberg, cu cancelarul german Angela Merkel dar si cu alte oficialitati germane la nivel inalt, pentru a discuta detaliile preluarii, incetarea participarii GM la Opel si corelarea operatiunilor Opel cu cele ale celeilalte companii falimentare preluate de Fiat, Chrysler, informeaza Deutsche Welle.
Scopul declarat al reprezentantilor Fiat este acela de a construi un nou gigant auto pe ruinele celor doua companii. Presedintele Fiat, Sergio Marchionne, a calificat acest plan drept o "casatorie facuta in ceruri".
In cadrul conferintei de presa de la finalul convorbirilor Guttenberg a facut publice aspecte cheie ale planului de preluare insa a precizat ca in perioada urmatoare vor aparea si alte detalii.
A explicat ca "Opel va fi mentinut ca brand cu un cartier general german si ca, de aemenea, vor fi mentinute functionale toate cele trei fabrici de pe teritoriul Germaniei".
A precizat ca este nevoie, totusi, de consolidarea facilitatilor de productie individuale si legate de personalul angajat. Acest fapt ar putea afecta una dintre cele trei fabrici.
Planul lui Marchionne ar urma sa creeze un monstru industrial cu incasari anuale de 80 miliarde de euro si cu o capacitate de productie intre sase si sapte milioane de vehicule pe an.
Noul producator auto pan-european ar fi depasit, sub aspectul capacitatii de productie si al incasarilor, doar de catre producatorul japonez Toyota, lider la nivel mondial. Fiat ar fi astfel propulsata peste capacitatile General Motors si Ford si cam la acelasi nivel cu producatorul german Volkswagen, in prezent cel