Producătorul de autoturisme de lux BMW a înregistrat ce-a de-a doua pierdere trimestrială consecutivă ca urmare a scăderii cererii în contextul crizei economice. Astfel, compania germană a raportat o pierdere netă de 152 milioane de euro, sau 23 de cenţi pe acţiune, în perioada ianuarie-martie. În aceeaşi perioadă anului trecut, BMW a înregistrat un profit de 487 milioane de euro. Vânzările în perioada analizată au fost mai mici cu 13 procente faţă de perioada similară a
Producătorul de autoturisme de lux BMW a înregistrat ce-a de-a doua pierdere trimestrială consecutivă ca urmare a scăderii cererii în contextul crizei economice.
Astfel, compania germană a raportat o pierdere netă de 152 milioane de euro, sau 23 de cenţi pe acţiune, în perioada ianuarie-martie. În aceeaşi perioadă anului trecut, BMW a înregistrat un profit de 487 milioane de euro.
Vânzările în perioada analizată au fost mai mici cu 13 procente faţă de perioada similară a anului 2008, ajungând la 11,5 miliarde de euro, de la 13,3 miliarde de euro.
BMW, ale cărui branduri includ şi Mini şi Rolls Royce, a anunţat, de asemenea, ca livrările companiei au scăzut cu 22%, la 227.264 unităţi, faţă de 351.787 unităţi în primul trimestru din 2008. Cel mai mare declin a fost înregistrat de brandul Mini (-25%), urmat de BMW (-21%) şi Rolls Royce (-5%).
În ultimele trei luni din 2008, BMW a înregistrat pierderi de 963 milioane euro, primele din ultimii şapte ani.
Constructorul german a redus producţia cu 78.000 vehicule în acest an, după ce a tăiat programul de lucru pentru 26.000 muncitori de la fabricile germane din Regensburg şi Dingolfing.
SURSA: Market Watch