A scos Fiat din drumul catre faliment in urma cu cativa ani, cand toti producatorii auto prosperau, iar acum, pe timp de criza, vrea sa intemeieze un adevarat imperiu cumparand diviziile la care renunta rivalii.
Directorul executiv al Fiat, omul momentului in industria auto, doreste sa sfideze criza si, intr-o perioada in care companiile se chinuie sa supravietuiasca sau pur si simplu dau faliment, el vrea sa puna bazele unui producator auto mondial.
Daca la inceput era considerat visator sau megaloman, acum cand planurile sale prind contur el devine vizionar, scrie Financial Times. Seful Fiat a castigat anul trecut 3,05 mil. euro. Omul care sta in spatele Fiat, si care in decurs de 18 luni a readus compania pe plus, doreste ca in jurul diviziei auto a Fiat sa construiasca un producator auto de talie mondiala care sa inglobeze Chrysler, unul dintre cei trei mari producatori din Detroit, acum falimentar, si unitatile europene ale General Motors, fostul colos american, acum in pragul colapsului. „Ai intotdeauna ganduri mari atunci cand incepi ceva complet nou", a marturisit Marchionne.
Opel, un trofeu greu de cucerit
Daca pe taram american, pentru directorul executiv al marcii italiene, aproape necunoscuta in SUA, lucrurile au decurs conform planului, examenul cel mai greu pentru Marchionne va fi acela de a convinge guvernul german de fiabilitatea planului sau privind achizitia Opel. Istoria nu pare a ii acorda credit directorului executiv al Fiat. Fuziunile internationale in sectorul auto nu au facut decat sa-l puna intr-o lumina proasta pe acela ce le-a „uneltit".
Unul dintre cele mai elocvente exemple il are in centru chiar pe unul dintre potentialii actori ai acestui scenariu, compania Chrysler, care a suferit doua esecuri - preluarea de catre Daimler, al carei final nu a fost unul fericit, si fuziunea Renault cu Ame