Dacă s-ar face un sondaj de opinie în rândul locuitorilor din Drobeta Turnu Severin, referitor la marile probleme ale oraşului, probabil că majoritatea s-ar gândi la infrastructura urbei. Oraşul „frumos", „cu străzi asfaltate", „un oraş în care oricine ar vrea să locuiască", aşa cum l-a văzut primul om din stat, Traian Băsescu, este, de fapt, o localitate mediocră, cu străzi care i-ar face invidioşi şi pe organizatorii de concursuri off-road, un oraş aglomerat, cu un număr de maşini invers proporţional cu numărul locurilor de parcare. Centrul este îmbâcsit de tarabe cu flori aşezate pe trotuar, de fel şi fel de „liberi profesionişti" specializaţi în exerciţii de dicţie de genul: „Ţi-ţi-ţigări, cafea, alcool avem!". În această parte a oraşului rişti să devii dependent de tutun deoarece numai la traversarea străzii Numa Pompiliu auzi, de cel puţin zece ori, întrebarea care ar putea deveni cu mare uşurinţă o caracterizare a locului: „Îţi dau ţigări, băiatu’?". Să revenim însă la problema care ne macină pe toţi, străzile peticite pe care trecem cu maşinile în fiecare zi. Într-o conferinţă de presă susţinută de edilul-şef al oraşului, primarul Constantin Gherghe, acesta a declarat cu tărie şi convingere: „Vom renunţa la cârpelile străzilor şi vom reface trotuarele". De refăcut trotuarul ar fi posibil, probabil că jenează cauciucurile maşinilor parcate pe el, dar în ceea ce priveşte „cârpelile", atâta timp cât se vor face lucrări de aducţiune a apei, se vor asfalta săpăturile, apoi, peste câteva săptămâni, strada va fi spartă din nou, pentru alte lucrări, „cârpelile" vor continua să existe. Primele străzi pe care va începe marea asfaltare sunt: Cicero, Kiseleff, Crişan, Independenţei, Topolniţei. „În aproximativ o lună vom termina cu licitaţiile la acest proiect, iar de luna viitoare sper să înceapă lucrările. De această dată nu vom mai proceda ca până acum, vom renunţa