Companiile nou-înfiinţate, cele inactive şi cele care reiau activitatea după 1 mai 2009 scapă de impozitul minim. Precizările apar doar în normele Codului fiscal, fără a fi prevăzute şi de lege, putând fi, din acest motiv, interpretate de Fisc în defavoarea firmelor. Normele de aplicare a ordonanţei de urgenţă prin care a fost introdus impozitul minim aduc unele adăugiri faţă de textul iniţial. Conform acestora, companiile nou-înfiinţate (aşa-numitele startup-uri) şi soc
Companiile nou-înfiinţate, cele inactive şi cele care reiau activitatea după 1 mai 2009 scapă de impozitul minim. Precizările apar doar în normele Codului fiscal, fără a fi prevăzute şi de lege, putând fi, din acest motiv, interpretate de Fisc în defavoarea firmelor.
Normele de aplicare a ordonanţei de urgenţă prin care a fost introdus impozitul minim aduc unele adăugiri faţă de textul iniţial. Conform acestora, companiile nou-înfiinţate (aşa-numitele startup-uri) şi societăţile aflate în inactivitate temporară nu plătesc impozit minim pentru perioada rămasă din anul în care fac înregistrările sau înscrisurile în Registrul Comerţului. Firmele care îşi reiau activitatea după 1 mai 2009 nu plătesc impozitul, dar numai până la sfârşitul acestui an. În schimb, dacă startup-urile realizează profit în primul an de activitate, deşi este puţin probabil, vor fi obligate la plata impozitului de 16%.
„Societăţile înfiinţate în cursul anului vor fi supuse impozitului pe profit în primul an, astfel că nu este vorba nici despre o veritabilă scutire, nici măcar de o perioadă de un an, ci despre o amânare a aplicării impozitului minim până la sfârşitul anului în care s-a înfiinţat compania“, explică Dinu Petre, avocat Cunescu, Balaciu şi Asociaţii.
Perioada de neaplicare a impozitului este inechitabilă, în condiţiile în care firmele înfiinţate în a doua parte a acestui an, de exemplu, vor