Google afirma ca in ultimul an a contribuit cu 5 miliarde de dolari la veniturile publisherilor. Presa scrisa nu are insa un viitor prea stralucit in ochii lui Maurice Levy, presedintele Publicis Groupe, in timp ce editorul publicatiilor The Times si The Sunday Times anunta pierderi. In Polonia, potrivit unor evaluari, piata de publicitate a scazut cu 8,8% in primul trimestru, internetul fiind singurul mediu in crestere. Si tot in Polonia UPC doreste sa se extinda, anuntand in schimb ca se retrage din Slovenia.
Google a reactionat, prin directorul operatiunilor sale in Marea Britanie, Matt Brittin, la criticile potrivit carora ingreuneaza situatia presei, accesand neautorizat continutul acestora, potrivit Brand Republic. Brittin a afirmat, miercuri, in cadrul unei conferinte de profil ca in ultimul an Google a platit publisherilor circa 5 miliarde de dolari prin programul sau AdSense. Dorinta Google este sa ajute ziarele si revistele sa faca bani online, a afirmat Brittin.Maurice Levy, presedintele grupului de comunicare Publicis, a apreciat saptamana aceasta, in cadrul aceleiasi conferinte, ca industria de presa scrisa se confrunta cu o "criza adanca si profunda" ce va dura dupa depasirea actualelor dificultati economice, scrie The Guardian. Potrivit lui Levy, cota ziarelor si revistelor va continua sa scada si in 2011, in pofida predictiilor unor economisti ca pana atunci veniturile media vor reincepe sa creasca. Levy a afirmat, totodata, ca in prezent jumatate din banii cheltuiti pe publicitate digitala se duc spre publicitatea bazata pe motoare de cautare.Times Newspapers, editorul publicatiilor britanice The Times si The Sunday Times, a anuntat o pierdere de 51,3 milioane de lire sterline in anul financiar incheiat in iunie 2008 - inainte de declansarea crizei financiare, scrie The Independent. Grupul a anuntat o cifra de afaceri de 444,8 milioane d