Reteaua locala a companiei germane Metro Cash & Carry a realizat in primul trimestru al anului vanzari de 265-300 mil. euro, in scadere fata de aceeasi perioada din 2008, potrivit estimarilor ZF pe baza rezultatelor raportate ieri de Metro.
Estimarile au luat in calcul ponderea de 10,7-12% detinuta de reteaua din Romania in vanzarile si in numarul total de magazine operate de Metro Cash & Carry in Europa de Est in 2008.
Vanzarile Metro Cash & Carry in Europa de Est au scazut in primul trimestru cu 11,6%, la 2,48 mld. euro, de la 2,8 miliarde euro in perioada similara a anului trecut, se arata in raportul financiar al grupului german. Pe piata din Romania, compania opera la finele lunii martie 24 de unitati, fiind a treia cea mai extinsa retea de magazine cash & carry din regiune a grupului, dupa Rusia (48) si Polonia (29). Compania s-a extins in acest interval cu o singura unitate pe piata locala, inaugurata in decembrie in orasul Deva.
Reprezentantii Metro Romania nu au oferit detalii despre dinamica afacerilor la trimestru.
In raport se precizeaza ca la nivelul Europei de Est afacerile Metro au inregistrat o dezvoltare buna in special in Rusia si Ucraina, in primul trimestru. "Devalorizarea monedelor din Europa de Est fata de euro a avut un efect negativ puternic, de 15,6 puncte procentuale, asupra evolutiei vanzarilor Metro Group", se precizeaza in comunicat. In Romania, leul s-a devalorizat in acest interval intr-un ritm similar mediei inregistrate in regiune.
La nivelul pietei romanesti, Metro este cel mai mare jucator din comert, cu afaceri de 2,13 miliarde de euro in 2008, dintre care 1,49 mld. euro au reprezentat vanzarile in reteaua de magazine cash & carry. Aceasta divizie a raportat pentru anul trecut prima scadere a vanzarilor in euro din cei 13 ani de operare pe piata locala, pusa pe seama deprecierii abrupte a leului in rap