Hotărârea prin care reclamele-cearşafuri vor fi interzise pe faţadele blocurilor din Capitală urmează să fie supusă votului în Consiliul General al Municipiului Bucureşti în perioada imediat următoare. Sursa: Arhiva EVZ
1 /.
Asta după ce proiectul de hotărâre s-a aflat în dezbatere publică pe site-ul muncipalităţii, www.pmb.ro, până pe 30 aprilie, fără a suscita prea mult interes din partea bucureştenilor, care nu au blocat serverul Primăriei cu prea multe comentarii.
În războiul reclamelor atârnate pe blocurile de pe malurile Dâmboviţei au existat dintotdeauna două mari tabere: pe de o parte, autorităţile, care îşi dau interesul – sau cel puţin îl mimează – să facă din Bucureşti un oraş european, civilizat urbanistic, pe de altă parte, asociaţiile de proprietari şi locatarii din blocurile cu vedere la bulevard, care câştigă bani frumoşi de pe urma spaţiului închiriat în scopuri publicitare.
Între ei, câţiva arhitecţi interesaţi şi de ochiul turistului de Capitală, care, la o plimbare pe străzile bucureştene, nu prea poate să-şi facă vreo idee despre arhitectura oraşului. De la etajul cinci în sus, întregul peisaj urbanistic al Capitalei este, în fapt, un colaj de reclame gigant, cu detergenţi, gumă de mestecat, pantofi sport, parfumuri, ceasuri etc, cu preţuri mici şi foarte mici. De la etajul cinci în jos – aceiaşi câini vagabonzi, gunoaiele aruncate alandala, pe lângă containerele de colectare selectivă, maşinile îngrămădite fără noimă pe prea puţinele locuri de parcare.
Decizia autorităţilor de a interzice mash-urile (afişe gigant - n.r.) ar putea veni în vremuri grele, când orice ban în plus îi face bine bugetului de criză. Chiar dacă nu aveau soare, cu lunile, în balcon, bucureştenii au acceptat cu inima deschisă, ani de-a rândul, înţelegerile dintre firmele de publicitate şi acociaţia de proprietari. Cu ba