Operatorii de telefonie mobilă nu se bat doar în servicii, ci şi în reţele de magazine. De la o strategie bazată pe expansiunea prin forţe proprii s-a trecut la una în care rolul partenerilor a devenit covârşitor. Poate cea mai de nădejde armă a operatorilor de telefonie mobilă în lupta pentru majorarea cotei de piaţă a fost reţeaua de distribuţie. Astfel, pe măsură ce numărul de clienţi ai companiilor a crescut, s-a extins şi reţeaua de magazine proprii, în paral
Operatorii de telefonie mobilă nu se bat doar în servicii, ci şi în reţele de magazine. De la o strategie bazată pe expansiunea prin forţe proprii s-a trecut la una în care rolul partenerilor a devenit covârşitor.
Poate cea mai de nădejde armă a operatorilor de telefonie mobilă în lupta pentru majorarea cotei de piaţă a fost reţeaua de distribuţie. Astfel, pe măsură ce numărul de clienţi ai companiilor a crescut, s-a extins şi reţeaua de magazine proprii, în paralel cu unităţile partenerilor. Ar fi fost de presupus ca odată ce piaţa a ajuns la maturitate şi expansiunea reţelelor să se domolească. Doar dintr-un punct de vedere, întrucât companiile sunt mai atente la eficientizarea costurilor. Ca dovadă, Orange a lansat, în urmă cu două săptămâni, un nou model de business pentru partenerii reţelei: franciza Orange. „Strategia noastră de retail a urmărit dintotdeauna dezvoltarea echilibrată a reţelei de distribuţie, atât prin magazine proprii în oraşele mari şi mijlocii, cât şi prin magazine ale partenerilor în mediul urban si rural“, explică, pentru Capital, Florin Popa, Sales & Distribution Director la Orange România. El mai spune că se va continua dezvoltarea reţelei prin Orange Shop, magazine în regim de franciză, dar şi pe baza parteneriatelor cu marile lanţuri de retail Euro GSM, Fonomat şi Say.
Acelaşi principiu, de „raport echilibrat între reţeaua de magazine proprii şi reţelele d