Retailerii internationali de imbracaminte, cu afaceri de miliarde de euro si sute de magazine, vor sa se extinda la nivel local "cu orice pret", situatie care "se traduce" prin chirii acceptabile pentru dezvoltatori, care se confrunta cu scaderea nivelului chiriei, dar si cu amenintarea ca unele branduri ar putea sa se retraga.
Nume mari ca C&A, Decathlon, Zara sau Gap au asteptat pana in 2009 intrarea agresiva in Romania, dar au pus pe masa un plan de extinderi care sfideaza tendinta de concentrare a consumului.
In conditiile in care dezvoltatorii au sistat proiectele pentru noi centre comerciale, retailerii au luat in vizor spatiile din mallurile bine cotate, ocupate de branduri locale sau care nu-si mai pot sustine cheltuielile.
Gap, in locul lui Serrousi
Gap este ultimul brand care si-a facut aparitia in Romania, alegand Baneasa Shopping City si Plaza Romania din Bucuresti pentru lansarea primelor doua magazine in aceasta luna.
"In Baneasa, unde vom deschide pe 7 mai, am luat o suprafata de 765 mp, iar in Plaza Romania (lansarea va avea loc pe 20 mai-n.red.), 700 mp. Un brand care are un plan de dezvoltare complex intra in Capitala, pentru ca piata este mai mare, iar noi vom mai deschide, probabil in octombrie, si in Sun Plaza, urmand sa mergem, daca gasim un magazin care sa corespunda standardelor impuse de brand, si in Bucuresti Mall", a declarat pentru ZF Nina Sava, directorul magazinelor Gap, franciza adusa la nivel local de Marionopoulos Group care controleaza si brandurile Starbucks, Marks&Spencer sau Sephora.
Magazinul Gap din centrul comercial plasat in nordul Capitalei este deschis pe locul magazinului de imbracaminte Koton. Unitatea va comercializa articole de imbracaminte pentru intreaga familie cu venituri medii si peste medii (pretul unei perechi de blugi variaza intre 50 de euro si 200 de euro) si va a