Compania Ringier România a reuşit să îşi păstreze şi în 2008 poziţia de lider pe piaţa editorială autohtonă, aceasta în ciuda unei competiţii acerbe pe piaţa de publishing, raportând o cifră de afaceri de peste 170 de milioane de lei şi o cotă de piaţă de aproape 40% din punct de vedere al tirajului distribuit.
Bilanţul este cu atât mai notabil cu cât Ringier România a renunţat la trei dintre titlurile care generau venituri considerabile: cele două ghiduri TV – „TV Mania şi TV Satelit”, vândute grupului Bauer – şi cotidianul „ProSport”, „înapoiat” creatorului mărcii, grupul MediaPro.
Datele au fost comunicate ieri într-o conferinţă de presă, la care au participat Marius Hagger, directorul Ringier România, Michael Ringier, preşedinte şi publisher al Ringier Group, Christian Unger, CEO, şi Marco Castellaneta, Director Corporate Communications. „Cred că 2010 va fi la fel de rău ca şi anul acesta. Trebuie să avem grijă şi să reducem costurile”, a spus Marius Hagger, răspunzând „tirului” de întrebări care au urmat prezentării raportului. Totodată, Hagger a anticipat că, la sfârşitul acestui an, „vom vedea mai puţine titluri şi mai puţini publisheri”, în arena media din România. Hagger a ţinut să-i liniştească şi pe cei care se tem de trecerea exclusiv pe online: „Atât timp cât e posibil, vom tipări ziare”.
Situaţia presei va trece de la „dificilă la tragică”
Întrebat de ce a refuzat oferta de preluare a afacerii pe care i-a făcut-o Sorin Ovidiu Vântu, Michael Ringier a răspuns că „nu va comenta zvonuri” şi a negat că ar fi existat vreo astfel de discuţie. Întrebat, apoi, dacă grupul plănuieşte să vândă vreun titlu aflat în portofoliul din România, Michael Ringier a spus că nu există un astfel de plan. Ringier s-a arătat ceva mai pesimist cu privire la evoluţiile pe termen mediu: „Rezultatele financiare ale Ringier România r