Grupul Romaqua, controlat de Octavian Cretu, si-a majorat productia de apa minerala cu 12% in primul trimestru fata de aceeasi perioada din 2008, in timp ce volumele de sucuri imbuteliate au stagnat.
Apa si sucurile still drinks (cu continut de fruct de maximum 25%) au cele mai mari ponderi in vanzarile grupului, insa in acest an cea mai mare crestere a afacerilor companiei va fi generata de berea Albacher, lansata pe piata in primavara lui 2008.
"Volumele de bere imbuteliate sunt in primele trei luni din an cu mai mult de 6% peste rezultatele ultimului trimestru din 2008", a precizat Mihaela Draghici, directorul de comunicare al Romaqua Group.
Producatorul mizeaza pe un avans de aproximativ 50% (in lei) al cifrei de afaceri in 2009, comparativ cu perioada anterioara, pe o piata care in primul trimestru a fost afectata de scaderi in consum pe segmentul apei minerale si pe cel al berii.
Declinul segmentului de apa in trimestrul I este de 6% in volum, comparativ cu primele trei luni din 2008. Romaqua este primul imbuteliator de sucuri care raporteaza dinamica productiei in trimestrul I. Anul trecut, compania a raportat o crestere a vanzarilor de apa si sucuri de 20% fata de 2007, cele mai importante branduri din portofoliul sau pe aceste segmente fiind Borsec si Giusto.
Pregatesc un rebranding pe cafea
Producatorul activeaza si pe piata cafelei cu brandul Metropolitan Caffe, insa aceasta are o pondere redusa in veniturile totale ale grupului. Mihaela Draghici a precizat ca Romaqua si-a redus productia de cafea in primele trei luni din an fata de aceeasi perioada din 2008 pentru a pregati piata pentru relansarea produsului intr-un ambalaj nou.
Cifra de afaceri consolidata a grupului a fost anul trecut de 478 mil. lei (130 mil. euro), in crestere cu 45% fata de valoarea din 2007, cel mai mare aport la acest avans fiind