Cetatenii care au obligatia sa depuna declaratia de venit mai au putin timp la dispozitie, termenul limita pentru completarea si depunerea acestora la sediul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) fiind 15 mai. Începând din acest an ANAF a renuntat la trimiterea declaratiilor de venit prin posta catre contribuabili. Astfel, acestia pot descarca de pe site-ul ANAF Formularul 200 – Declaratie privind veniturile realizate sau se pot prezenta la sediul Administratiei Financiare, de unde pot obtine gratuit formularele. Pentru a afla mai multe detalii despre procedura de depunere a declaratiilor de venit am invitat-o la un dialog pe Denes Iren, sef birou metodologie si asistenta contribuabili în cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice (DGFP) Mures.
Reporter: Care sunt noutatile fata de anul trecut privind metodologia de depunere a declaratiilor de venit?
Denes Iren, sef birou metodologie si asistenta contribuabili DGFP Mures: Noutatea cea mai importanta este ca declaratiile de venit nu se mai trimit prin posta, la domiciliul contribuabililor, ca atare acestia trebuie sa le descarce de pe site-ul ANAF sau sa le ridice de la unitatile fiscale teritoriale. Dupa completare, acestea pot fi depuse la registratura Administratiei Financiare unde cetatenii au domiciliul sau transmise prin posta, cu confirmare de primire, costul fiind suportat de catre contribuabili. tin sa precizez ca la unitatile fiscale asiguram informarea lor atât în ceea ce priveste modul de completare, anexele de care au nevoie pentru a depune declaratiile, cât si despre dirijarea cotei de 2% din impozitul anual catre ONG-uri sau culte religioase.
Rep.: Cine are obligatia sa depuna declaratia de venit?
D.I.: Declaratia de venit trebuie depusa de persoanele fizice autorizate care desfasoara în mod independent activitate autorizata, precum si cei care presteaza servicii