Consumul de detergent pe cap de locuitor este de opt euro, potrivit datelor furnizate de compania de cercetare a pietei Nielsen, in timp ce pentru bere un roman cheltuieste anual peste 80 de euro.
Anul trecut, piata detergentilor a depasit 170 mil. euro, potrivit datelor Nielsen, volumele vandute ridicandu-se la 71 de milioane de kilograme, ceea ce inseamna ca o gospodarie cu patru persoane a folosit anul trecut aproape 13 kilograme de detergent, un conum pe cap de locuitor de 3,25 kilograme. Spre comparatie, datele Nielsen arata ca anul trecut un ceh consuma 5,4 kg, iar un ungur 6,9 kg de detergent. Potrivit ultimelor date statistice, aproape jumatate din gospodarii nu au masina de spalat.
Detergentii, cea mai mare categorie din piata produselor de larg consum nealimentare, au un grad de penetrare de pana la 91% (gradul de folosire de catre gospodarii) si contribuie cu pana la 20% la piata totala.
Fiind un segment matur, nu vom asista la cresteri spectaculoase in acest an, mai ales in ce priveste valoarea pietei.
Dero, lider in volum; Ariel, in valoare
"Nu ne asteptam la schimbari majore in 2009. In cazul in care vor resimti o scadere a veniturilor lor, consumatorii nu vor renunta sa isi spele hainele si nici nu vor spala mai putin. In schimb, vor fi foarte atenti la raportul calitate-pret pe care il ofera fiecare brand de detergent", au declarat reprezentantii Unilever South Central Europe.
Unilever, companie care se afla pe locul doi dupa Procter&Gamble, cu o cota de piata valorica de 31,4% la finalul lui 2008, potrivit propriilor informatii, s-a impus cu doua marci - Dero, pe segmentul economic si Omo pe segmentul mediu- dintre care doar primul brand a ajuns in topul celor mai cumparate cinci marci de pe piata locala.
Dero este cel mai folosit produs in gospodarii, in timp ce pentru Ariel, comercializat de P&G,