Navele aflate în tranzit pe Dunăre vor circula, timp de un an, prin ecluza sârbească a barajului de la Porţile de Fier I, întrucât cea românească a fost închisă luni, pentru a doua etapă de execuţie a unor lucrări de retehnologizare. În urma modernizării porţii intermediare, realizată anul trecut, programul de reabilitare continuă cu lucrări la poarta din amonte de baraj. Reabilitarea se va face în etape şi se va încheia în 2013, ridicându-se la peste 40 de milioane de euro, bani asiguraţi de la bugetul de stat. Funcţionarea ecluzei va fi reluată pe 1 mai 2010, urmând ca după un an să fie oprită din nou pentru finalizarea lucrărilor. În toată această perioadă, circulaţia navelor aflate în tranzit pe Dunăre se va desfăşura prin ecluza sârbească a barajului, de la kilometrul 942+950, care, la rândul ei, a reintrat luni în funcţiune, după un an de lucrări de modernizare. „Ecluza este oprită pentru o perioadă de un an, până pe 1 mai 2010, pentru reabilitarea capului din amonte al ecluzei. Aceasta presupune schimbarea construcţiei metalice a porţii plane de serviciu, a instalaţiei hidraulice, a celei de automatizare şi celei electrice“, a declarat Ovidiu Păcurariu, şef şantier.
Navele aflate în tranzit pe Dunăre vor circula, timp de un an, prin ecluza sârbească a barajului de la Porţile de Fier I, întrucât cea românească a fost închisă luni, pentru a doua etapă de execuţie a unor lucrări de retehnologizare. În urma modernizării porţii intermediare, realizată anul trecut, programul de reabilitare continuă cu lucrări la poarta din amonte de baraj. Reabilitarea se va face în etape şi se va încheia în 2013, ridicându-se la peste 40 de milioane de euro, bani asiguraţi de la bugetul de stat. Funcţionarea ecluzei va fi reluată pe 1 mai 2010, urmând ca după un an să fie oprită din nou pentru finalizarea lucrărilor. În toată această perioadă, circulaţia na