Reteaua de farmacii Centrofarm a inregistrat in primele trei luni ale acestui an o cifra de afaceri de aproximativ 34 mil. lei (8,2 mil. euro), in crestere cu 54% comparativ cu nivelul raportat in perioada similara din 2008.
"Evolutia s-a datorat in primul rand cresterii vanzarilor de produse dermatocosmetice cu 78% in conditiile in care numarul de clienti a crescut cu 28% si media pe bon cu 20%", a spus Dorin Catana, directorul general al Centrofarm. Cosmeticele genereaza 24% din vanzarile retelei de farmacii.
Cu toate acestea, rezultatele sunt cu 5%, potrivit companiei, sub asteptari. In prezent reteaua opereaza 61 de farmacii, dintre care 35 sunt in Bucuresti. In 2005, Centrofarm a fost preluata de omul de afaceri Bonte Alain Louis, an in care au inceput si investitiile in rebranding. In 2007 a fost finalizat procesul de reasezare pe piata, iar managementul a luat decizia extinderii la nivel national.
"De la inceputul anului am deschis doua farmacii, ambele in centre comerciale din Bucuresti, Grand Arena si Militari Shopping. Planurile Centrofarm includ extinderea lantului de farmacii. In conditiile actuale de piata, nu putem oferi un numar exact de deschideri. Strategia noastra include lansarea de farmacii cu program non-stop", a mai spus seful Centrofarm.
Investitia intr-o noua unitate Centrofarm se situeaza intre 100.000 de euro si 200.000 de euro (pentru amenajare si utilare).
In prezent in Romania functioneaza 6.000 de farmacii. "Din cauza conditiilor actuale de piata din ce in ce mai dure, reducerea preturilor la medicamente si scaderea discounturilor, reducerea termenelor de plata, lipsa medicamentelor din ofertele distribuitorilor, cresterea chiriilor, consideram ca vom asista la inchiderea mai multor farmacii".
Anul trecut, Ministerul Sanatatii a decis eliminarea plafoanelor de la farmacii, masura care nu a influentat fo