» Politia Romana a suspendat activitatea radarelor private. seful ei, chestorul Petre Toba, si-a motivat decizia prin lipsa cadrului legal general de functionare pentru aceste sisteme.
» Intrarea in legalitate a radarelor care au impanzit Romania, in beneficiul primarilor lacomi si al privatilor asociati cu acestia, a fost tema campaniei derulate de Romania libera in ultimele doua luni.
Politia rutiera a decis ca este cazul sa renunte, "pe perioada nedeterminata", la calitatea sa de sluga la firmele private de radare si sa nu-si mai oblige agentii, carora contribuabilul roman le plateste salariile, sa proceseze procesele-verbale de amenda in beneficiul unor "baieti destepti" si al primarilor lacomi care nu fac nimic pentru amenajarea drumurilor. Singurele radare fixe functionale raman cele de pe DN1, care apartin Politiei. seful Politiei Rutiere, comisarul Lucian Dinita, a confirmat suspendarea activitatii radarelor. "Am retras avizul de functionare pana la reglementarea situatiei", a declarat Dinita.
Intrarea in legalitate a radarelor care au impanzit Romania a fost tema campaniei derulate de Romania Libera in ultimele doua luni, pe parcursul a 15 articole documentate de zece reporteri. Ziarul nostru a subliniat ca radarele trebuie instalate in punctele nevralgice din trafic, si nu in zonele cu "vad bun" pentru unii primari si firmele asociate cu acestia. De asemenea, Romania libera a sustinut ideea ca banii rezultati din amenzi sa ajunga in vistieria statului, pentru a fi folositi in proiecte de crestere a sigurantei rutiere (astfel incat drumurile din Romania sa nu mai semene cu cele dintr-o tara bananiera si sa omoare oameni), si nu in conturile unor firme private sau in bugetele unor primarii obscure care nu fac nimic pentru soferi. Daca la inceput autoritatile au fost extrem de reticente in a ne oferi informatii cu privire