UPC Romania, al doilea jucator de pe piata locala de cablu TV, a inregistrat o scadere de 5,8% a numarului total de clienti in primul trimestru al acestui an, la 1,263 milioane de abonati, pe fondul reducerii bazei de clienti pe segmentul televiziunii prin cablu analog cu 17,7%, potrivit raportului financiar al companiei olandeze UPC Holding.
Numarul de clienti pe cablu analog a scazut de la 1,167 milioane la 961.000, in timp ce operatorul a reusit sa atraga utilizatori noi pe toate celelalte segmente.
Numarul de abonati la serviciile de televiziune prin cablu digital oferite de UPC Romania a crescut cu 201,8%, la 147.300 de utilizatori, in timp ce abonamentele pentru serviciile DTH erau, la 31 martie, cu 24,6% mai multe decat in perioada similara a anului 2008. Pe segmentul serviciilor de acces la internet, UPC Romania avea 245.300 de clienti la sfarsitul lunii martie, comparativ cu 207.500 in urma cu 12 luni.
Serviciile de telefonie furnizate de operator sunt utlizate de 131.300 de clienti, in crestere cu 17% fata de luna martie 2008. Grupul UPC este afiliat la compania americana Liberty Global, listata la bursa de la New York, care furnizeaza servicii video, de voce si acces la internet pentru 16,9 milioane de clienti din 17 state.
De la intrarea pe piata romaneasca, in urma cu 17 ani, UPC a investit peste 700 de milioane de euro. Principalii concurenti ai operatorului pe piata locala sunt RCS&RDS si Romtelecom.
"Ca si in trimestrele recente, am inregistrat o pierdere organica pe segmentul video, de 98.000 de utilizatori in primul trimestru din 2009. Majoritatea acestor pierderi au fost generate de diviziile UPC Broadband din Olanda, Ungaria si Cehia, pe masura ce competitia din partea operatorilor DTH se intensifica. Am inregistrat insa imbunatatiri in ceea ce priveste opreatiunile din Romania in T1, care au inregistrat o stagnare in