Tarom, cel mai mare operator aerian de pe piata locala, a avut un grad de ocupare de 46,1% in primele trei luni din acest an, in scadere cu 13,2% fata de aceeasi perioada a anului trecut, ceea ce pozitioneaza compania pe ultimul loc in Europa dupa acest indicator, potrivit datelor Asociatiei Companiilor Aeriene Europene (AEA).
Spre comparatie, operatorul aerian Malev Hungarian Airlines a inregistrat un grad de ocupare de 53,1%, iar Ukraine International Airlines a avut 50,3%.
Situatia de pe primul trimestru arata un numar de pasageri transportati de Tarom in scadere cu 16,3%, la 312.300 de persoane. La inceputul acestui an, compania a incercat sa atraga mai multi pasageri prin introducerea unor bilete de 50 de euro dus-intors (fara taxe incluse) pe destinatiile externe si de 24 de euro dus pe cursele interne (fara taxe), tarife care concureaza cu cele ale operatorilor low-cost. Rezultatele companiei arata insa ca nici aceste oferte nu au reusit sa majoreze numarul de pasageri ai Tarom in primul trimestru.
"Pana in prezent s-au vandut peste 55.000 de bilete pe curse externe la pretul de 50 de euro (fara taxe - n. red.), pentru care rezervarile se fac cu minim o luna inainte", a spus Madalin Tudor, purtatorul de cuvant al companiei. Biletele care au ca scop marirea traficului au fost introduse si ca urmare a maririi capacitatii de operare a companiei in urma achizitionarii in leasing in 2008 a trei avioane Boeing 737-800 Next Generation, cu o capacitate de maxim 186 de locuri fiecare.
Operatorul aerian a transportat in 2008 circa 1,9 milioane de pasageri, in crestere cu 9,8% fata de anul anterior. Cifra de afaceri estimata pentru anul trecut este de 298 mil. euro, in crestere cu aproape 15% fata de anul anterior. Pierderile companiei se ridica la 20,6 milioane de euro pentru anul trecut. Compania opereaza 21 de destinatii externe, cu aeronave p