Retailerii online si-au schimbat strategia de marketing, de la publicitatea traditionala catre instrumente mai putin scumpe, cum ar fi Facebook.com si Twitter, sau email-ul, dupa ce acestia urmaresc o crestere a cotei de piata sau doar mentinerea numarului de consumatori, potrivit unui studiu recent.
Condus de compania de cercetare Forrester Research pentru Shop.org (bratul online al Federatiei Nationale de Retail din Statele Unite), raportul a scos la iveala faptul ca majoritatea comerciantilor cred ca afacerile online sunt mai bine pregatite pentru a rezista crizei economice decat magazinele si cataloagele fizice, desi ambele sectoare au resimtit schimbari.
Companiile au raportat o reducere a angajarilor si a programelor scumpe pentru cautare, care include plata pentru afisarea progresiva in rezultatele consumatorilor pentru cautarile web. Comerciantii online ale caror companii au depasit asteptarile este posibil sa alimenteze mai mult investitiile in comertul online din lunile urmatoare, arata raportul.
“Retailerii online vor sa fie mult mai eficienti in ceea ce inseamna veniturile”, a declarat Scott Silverman, director executiv Shop.org.
Dezvoltarea unor strategii pentru canalele media sociale necesita anumite investitii in personal, dar multi comercianti vad oportunitati majore pentru a face cunoscut un mesaj pozitiv despre marca lor pentru un pret relativ mic.
De exemplu, un numar de magazine din Statele Unite, printre care Wal-Mart si General Mills, incurajeaza blogger-ii sa testeze produsele lor si sa scrie articole despre ele pe site-urile pe care le detin.
De asemenea, Silverman a declarat ca afacerile online active raman in continuare optimiste.
“Este sigur sa spui ca acestea continua sa fie un punct stabil din economie”, a declarat acesta.
Retailer-ii online au cunoscut un declin al mediei totale de cumparatur